5 Haziran 2012 Salı

Sucu Çocuk

Yaş 12-13 filan, tam hatırlayamıyorum. Evde oturuyorum, dışarıda feci bir sıcak var, annem bana yalvarmış ama onunla pazara gitmeye ikna edememişti. Zavallı kadın, o sıcakta tek başına pazara gidip bütün alışverişini yapıp yorgun argın eve gelmişti.

Annem her zaman patates aldığı adamı tarif edip, git bir sürahi buzlu su götür içsinler, adamlar kavrulmuş sıcaktan demişti. Bende evden oturmanın vermiş olduğu sıkıntıyla olur diyerek, bir sürahi dolusu buzlu suyu hazırlayıp evden çıkmıştım.

Pazara tam girecekken birisinin bana şşşt çocuk diye seslendiğini duyup, sesin olduğu tarafa bakmıştım. Karşımdaki adam bir bardak su kaç para demişti bana.

O an büyük bir heyecan yaşamıştım, çünkü hayatımda ilk defa para kazacanktım. 50 kuruş abi dediğimi hatırlıyorum. Adama buz gibi soğuk suyu verip, usta edasıyla bardağın dibinde kalan son damla suyu kızgın asfalta savurduğum an hala gözümün önünde.

Neyse efem, bu adam ve yanındakilere birer bardak su verip sürahinin kalan çeyreğini patatesçiye götürecektim ama nafile, daha iki adım atmamıştımki başka birisi daha su istedi. Son suyuda bu adama verdikten sonra koşa koşa eve gitmiştim.

Annem, patatesçiye suyu verip vermediğimi sorduğunda ise şu anda meşgul olduğumu hemen bir sürahi daha su vermesini istemiştim. Yeni sürahiyide aldıktan sonra akşama kadar eve 7-8 kere daha su almaya dönmüştüm. En sonuncusunda annem hayırdır deyince gerçeği anlatmak zorunda kalmıştım. Annemde "Eee ilk paranla bana bir tatlı ısmarlarsın artık" demişti. Son seferden sonra anneme en pahalısından dondurma almıştım.

İlk paramı işte böyle kazanmıştım.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder